Menu

Standardy ochrony małoletnich

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

w Sport Myślenice Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Myślenicach

Standardy Ochrony Małoletnich sporządzone są w oparciu o:

  1. Ustawa z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich,

  2. Ustawa z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2023 r. poz. 1606);

  3. Konwencja o Prawach Dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych z dnia 20 listopada 1989 r.

ZASADY RELACJI POMIĘDZY MAŁOLETNIMI A PERSONELEM

§ 1

  1. Osoby wykonujące czynności w imieniu Spółki, bez względu na podstawę zatrudnienia (umowa o pracę, umowa cywilno-prawna, umowa o współpracy itp., łącznie dalej zwani „Pracownikami”), mają obowiązek stosować postanowienia Standardów Ochrony Małoletnich (zwane dalej „Standardami”) oraz złożyć na piśmie oświadczenie o zapoznaniu z nimi i zobowiązanie do ich stosowania.

  2. Pracownicy nowo zatrudnieni są zapoznawani ze Standardami w pierwszym tygodniu pracy i w tym czasie jest od nich odbierane oświadczenie, o którym mowa powyżej.

  3. Spółka stosuje zasady bezpiecznej rekrutacji zgodnie z wymogami wynikającymi z przepisów prawa, w szczególności poprzez sprawdzenie w odpowiednich rejestrach karalności osób, które będą mieć kontakt z małoletnimi w ramach wykonywania zadań służbowych tj.:

  1. przed nawiązaniem z osobą stosunku pracy lub przed dopuszczeniem osoby do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem małoletnich lub z opieką nad nimi, uzyskiwane są informacje, czy dane tej osoby są zamieszczone w rejestrze z dostępem ograniczonym lub rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w rejestr,

  2. od kandydata pobierane są informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności,

  3. jeżeli kandydat posiada obywatelstwo inne niż polskie wówczas powinien przedłożyć również informację z rejestru karnego państwa, którego jest obywatelem, uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariacie związanej z kontaktami z małoletnimi, bądź informację z rejestru karnego, jeżeli prawo tego państwa nie przewiduje wydawania informacji dla wyżej wymienionych celów,

  4. od kandydata pobiera się oświadczenie o państwach (innych niż Rzeczypospolita Polska), w których zamieszkiwał w ostatnich 20 latach pod rygorem odpowiedzialności karnej,

  5. jeżeli prawo państwa, z którego ma być przedłożona informacja o niekaralności nie przewiduje wydawania takiej informacji lub nie prowadzi rejestru karnego, wówczas kandydat składa, pod rygorem odpowiedzialności karnej, oświadczenie o tym fakcie wraz z oświadczeniem, że nie był prawomocnie skazany oraz nie wydano wobec niego innego orzeczenia, w którym stwierdzono, iż dopuścił się takich czynów zabronionych, oraz że nie ma obowiązku wynikającego z orzeczenia sądu, innego uprawnionego organu lub ustawy, stosowania się do zakazu zajmowania wszelkich lub określonych stanowisk, wykonywania wszelkich lub określonych zawodów albo działalności, związanych z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem, świadczeniem porad psychologicznych, rozwojem duchowym, uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich, lub z opieką nad nimi,

  6. pod oświadczeniami składanymi pod rygorem odpowiedzialności karnej składa się oświadczenie o następującej treści: Jestem świadomy/a odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Oświadczenie to zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

§ 2

  1. Podstawową zasadą wszystkich czynności podejmowanych przez Pracowników jest działanie dla dobra małoletniego i w jego interesie. Pracownik traktuje wszystkich z szacunkiem oraz uwzględnia godność i potrzeby.

  2. Niedopuszczalne jest stosowanie przemocy wobec małoletnich w jakiejkolwiek formie.

  3. Pracownik zobowiązany jest do utrzymywania profesjonalnej relacji z małoletnimi i każdorazowego rozważenia, czy jego reakcja, komunikat bądź działanie jest odpowiednie do sytuacji, bezpieczne, uzasadnione i sprawiedliwe wobec innych osób.

  4. Nie wolno zachowywać się w obecności małoletnich w sposób niestosowny: używanie wulgarnych słów, gestów, żartów, czynienie obraźliwych uwag, nawiązywanie w wypowiedziach do aktywności bądź atrakcyjności seksualnej lub wykorzystywanie wobec małoletniego relacji władzy lub przewagi fizycznej (zastraszanie, przymuszanie, groźby).

  5. Pracownik w kontakcie z małoletnimi:

  1. odnosi się z szacunkiem,

  2. wysłuchuje małoletnich i stara się udzielać im odpowiedzi dostosowanej do sytuacji i ich wieku,

  3. nie zawstydza, nie lekceważy, nie upokarza i nie obraża,

  4. nie krzyczy, chyba że wymaga tego sytuacja niebezpieczna (np. ostrzeżenie),

  5. nie ujawnia drażliwych informacji o małoletnim osobom do tego nieuprawnionym, dotyczy to również ujawniania jego wizerunku.

  1. Obowiązuje zasada równości traktowania małoletnich – bez względu na ich płeć, orientację seksualną, sprawność czy niepełnosprawność, status społeczny, etniczny, religijny, kulturowy, światopogląd.

  2. Decyzje dotyczące małoletniego powinny brać pod uwagę bezpieczeństwo pozostałych podopiecznych.

  3. Małoletni ma prawo do prywatności, odstąpienie od zasad poufności każdorazowo musi być uzasadnione.

  4. Pracownik zobowiązany jest do zachowania w poufności informacji uzyskanych w związku z pełnioną funkcją lub wykonywaną pracą, dotyczących małoletnich.

  5. Pracownik nie może utrwalać wizerunków małoletnich w celach prywatnych, również zawodowych, jeżeli opiekun nie wyraził na to zgody.

§ 3

  1. Każde przemocowe zachowanie wobec uczestnika zajęć jest niedozwolone.

  2. Nie można popychać, bić, szturchać, itp.

  3. Pracownikowi nie wolno dotykać małoletniego w sposób, który mógłby zostać nieprawidłowo zinterpretowany.

  4. Kontakt fizyczny pracownika z małoletnim jest co do zasady niedozwolony. Wyjątkiem są sytuacje kiedy kontakt taki nie prowadzi do krzywdzenia małoletniego i jest uzasadniony okolicznościami, m.in. pokazanie prawidłowości układu ciała w trakcie ćwiczeń i nauki, udzielenie pierwszej pomocy, sytuacje zagrożenia życia lub zdrowia małoletniego. Należy w związku z tym przestrzegać następujących zasad:

  1. nie wolno bić, popychać, szturchać ani w jakikolwiek inny sposób naruszać integralności fizycznej małoletniego,

  2. nie wolno dotykać małoletniego w sposób, który może być uznany za nieprzyzwoity bądź niestosowny,

  3. nie wolno łaskotać, udawać walki z małoletnimi czy prowadzić brutalnych zabaw fizycznych,

  4. kontakt fizyczny z małoletnim nigdy nie może być niejawny bądź ukrywany, wiązać się z jakąkolwiek gratyfikacją ani wynikać z relacji władzy,

  5. w sytuacjach wymagających udzielenia małoletniemu pomocy, należy unikać kontaktów innych niż niezbędne do udzielenia pomocy.

  1. Niedozwolone jest nawiązywanie z małoletnim jakichkolwiek relacji romantycznych lub seksualnych, czy składanie mu propozycji o nieodpowiednim charakterze, w tym czynienia seksualnych komentarzy, żartów gestów, udostępniania małoletnim treści erotycznych i pornograficznych bez względu na formę.

  2. Niedozwolone jest proponowanie małoletnim alkoholu, wyrobów tytoniowych, e-papierosów, napojów energetycznych, nielegalnych substancji, jak również używanie ich w obecności małoletnich.

  3. Pracownik, który ma świadomość, iż małoletni doznał jakiejś krzywdy np. znęcania fizycznego, psychicznego lub wykorzystania seksualnego, zobowiązany jest do zachowania szczególnej ostrożności w kontaktach z małoletnim, wykazując zrozumienie i wyczucie.

  4. Należy unikać sytuacji pozostawania Pracownika z małoletnim sam na sam w pomieszczeniach nieobjętych monitoringiem, chyba że jest to uzasadnione szczególnymi okolicznościami.

§ 3

  1. Kontakt z małoletnimi poza godzinami pracy oraz poza Spółki jest niedozwolony, w tym poprzez prywatny telefon /e-mail, komunikatory, profile w mediach społecznościowych.

  2. W sytuacji konieczność kontaktu z małoletnim poza godzinami pracy dozwolone jest kontakt poprzez rodziców / opiekunów małoletniego lub ze służbowego e-maila lub służbowego telefonu komórkowego.

  3. Spotkanie Pracownika z małoletnim poza godzinami pracy Spółki wymaga uprzedniej zgody Zarządu Spółki i opiekuna małoletniego.

  4. W sytuacji, gdy Pracownika łączą z małoletnim lub jego opiekunem relacje rodzinne lub towarzyskie, zobowiązany on jest do zachowania pełnej poufności, w szczególności do utrzymania w tajemnicy spraw dotyczących innych małoletnich, opiekunów i pracowników.

ROZPOZNAWANIE I REAGOWANIE NA CZYNNIKI RYZYKA KRZYWDZENIA MAŁOLETNIEGO

(zgłoszenia dokonywanych przez osoby niebędące Pracownikami Spółki)

§ 4

  1. W przypadku krzywdzenia małoletniego na terenie Spółki lub podejrzenia takiego krzywdzenia, każda osoba będąca świadkiem krzywdzenia lub mająca podejrzenie krzywdzenia (w tym osoba małoletnia), powinna zgłosić tę okoliczność którejkolwiek osobie z kadry trenerskiej, portierni lub w sekretariacie Spółki.

  2. Pracownik, któremu zgłoszono krzywdzenie małoletniego lub podejrzenie krzywdzenia powinien postępować zgodnie z zasadami przewidzianymi w procedurze podejmowania interwencji.

ZASADY I PROCEDURA PODEJMOWANIA INTERWENCJI W SYTUACJI PODEJRZENIA KRZYWDZENIA MAŁOLETNIEGO

§ 5

  1. W sytuacji, gdy Pracownik zauważy na terenie Spółki jakiekolwiek zachowanie innej osoby noszące znamiona krzywdzenia małoletniego, ma obowiązek w pierwszej kolejności podjąć działania zmierzające do wyeliminowania takich zachowań, w szczególności przez zwrócenie uwagi osobie dopuszczającej się tych zachowań oraz niezwłocznie zawiadomić o sytuacji swojego przełożonego. Przełożony w porozumieniu Zarządem podejmuje decyzję, czy konieczne jest wezwanie Policji. Pracownik, który był świadkiem zdarzenia sporządza notatkę służbową (pisemną lub e-mail) zawierającą opis sytuacji i przekazuje ją Zarządowi.

  2. W sytuacji powzięcia przez Pracownika podejrzenia, że doszło do krzywdzenia małoletniego lub zgłoszenia takiej okoliczności przez małoletniego, opiekuna prawnego małoletniego lub przez osobę trzecią, Pracownik ma obowiązek: zawiadomić niezwłocznie o zaistniałej sytuacji swojego przełożonego. Przełożony w porozumieniu z Zarządem podejmuje decyzję, czy konieczne jest wezwanie Policji. Pracownik sporządza następnie notatkę służbową (pisemną lub e-mail) zawierającą opis sytuacji i przekazuje ją Zarządowi Spółki.

  3. W sytuacji zdarzeń na terenie Spółki wymagających natychmiastowej reakcji, w szczególności, zagrożenia życia małoletniego lub grożącego mu ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, Pracownik będący świadkiem zdarzenia natychmiast powiadamia odpowiednie służby dzwoniąc pod nr 112, a następnie zawiadamia o tym swojego przełożonego i sporządza notatkę służbową.

  4. Dalsza interwencja prowadzona jest przez Zarząd Spółki, przy czym Zarząd może wyznaczyć na stałe do tego zadania inną osobę. W przypadku wyznaczenia takiej osoby, jej dane (imię, nazwisko, służbowy e – mail i telefon) zostaną podane do wiadomości Pracowników. W ramach interwencji zabezpiecza się monitoring, jeśli zdarzenie miało miejsce na terenie objętym monitoringiem.

  5. Jeżeli zgłoszono krzywdzenie małoletniego ze strony osoby wyznaczonej do prowadzenia interwencji, wówczas interwencja prowadzona jest przez Zarząd Spółki. Jeżeli zgłoszono krzywdzenie małoletniego ze strony Zarządu Spółki, a nie została wyznaczona osoba do prowadzenia interwencji, wówczas interwencję podejmuje osoba, która dostrzegła krzywdzenie lub do której zgłoszono podejrzenie krzywdzenia małoletniego.

  6. W sytuacji, gdy doszło do krzywdzenia małoletniego, Zarząd Spółki (lub upoważniona przez Zarząd osoba) podejmuje decyzję o poinformowaniu o tym opiekuna prawnego małoletniego, a w razie konieczności także o obowiązku zgłoszenia podejrzenia krzywdzenia małoletniego do odpowiedniej instytucji (prokuratura/policja lub sąd rodzinno-opiekuńczy lub najbliższy ośrodek pomocy społecznej).

  7. Jeśli interwencja dotyczy czynu zabronionego, Zarząd Spółki składa zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do prokuratury/policji lub wniosek o wgląd w sytuację rodziny do sądu rejonowego, wydziału rodzinnego i nieletnich, ośrodka pomocy społecznej. Dalszy tok postępowania leży w kompetencjach instytucji wskazanych powyżej.

§ 6

  1. W sytuacji zauważenia krzywdzenia małoletniego przez opiekuna prawnego:

  1. Zarząd Spółki podejmuje starania celem wyjaśnienia sytuacji z opiekunem prawnym. W trakcie rozmów należy dążyć do ustalenia przebiegu zdarzenia, a także wpływu zdarzenia na zdrowie psychiczne i fizyczne małoletniego krzywdzonego (ustalenia spisywane na karcie interwencji),

  2. w sytuacji, gdy wobec małoletniego popełniono przestępstwo lub istnieje uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa, Zarząd Spółki sporządza zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa i przekazuje je do właściwej miejscowo policji lub prokuratury.

  3. w sytuacji, gdy z rozmowy z opiekunem prawnym (opiekunami prawnymi) wynika, że nie są oni zainteresowani pomocą małoletniemu, ignorują zdarzenie lub w inny sposób nie wspierają małoletniego, który doświadczył krzywdzenia, Zarząd Spółki sporządza wniosek o wgląd w sytuację rodziny, który kieruje do właściwego sądu rodzinnego lub innej upoważnionej instytucji.

  1. W przypadku gdy zgłoszono krzywdzenie małoletniego przez Pracownika Spółki, wówczas osoba ta zostaje odsunięta od wszelkich form kontaktu z wszystkimi małoletnimi do czasu wyjaśnienia sprawy.

  2. W sytuacji gdy pracownik Spółki dopuścił się wobec małoletniego innej formy krzywdzenia niż popełnienie przestępstwa na jego szkodę, Zarząd Spółki powinien zbadać wszystkie okoliczności sprawy, w szczególności wysłuchać osobę podejrzewaną o krzywdzenie, małoletniego (w porozumieniu z opiekunem prawnym) oraz innych świadków zdarzenia. W sytuacji gdy naruszenie dobra małoletniego jest znaczne, w szczególności gdy doszło do dyskryminacji lub naruszenia godności małoletniego, należy rozważyć rozwiązanie stosunku prawnego z osobą, która dopuściła się krzywdzenia, lub zarekomendować takie rozwiązanie kierownikowi tej osoby. Jeżeli osoba, która dopuściła się krzywdzenia, nie jest bezpośrednio zatrudniona przez Spółkę, lecz przez podmiot trzeci, wówczas należy zarekomendować zakaz wstępu tej osoby na teren Spółki, a w razie potrzeby rozwiązać umowę z podmiotem współpracującym.

  3. W sytuacji, gdy podejrzenie krzywdzenia małoletniego zgłosił opiekun prawny małoletniego, a podejrzenie to nie zostało potwierdzone, należy o tym fakcie poinformować opiekuna prawnego małoletniego na piśmie.

  4. W sytuacji podejrzenia krzywdzenia małoletniego przez innego małoletniego w czasie przebywania na terenie Spółki, należy podjąć działania mające na celu zapobieżenie dalszemu krzywdzeniu, w tym przeprowadzić rozmowę z małoletnim podejrzewanym o krzywdzenie oraz jego opiekunem/opiekunami prawnymi a także oddzielnie z małoletnim poddawanym krzywdzeniu i jego opiekunem/opiekunami prawnymi. Ponadto należy porozmawiać z innymi osobami mającymi wiedzę o zdarzeniu. W trakcie rozmów należy dążyć do ustalenia przebiegu zdarzenia, a także wpływu zdarzenia na zdrowie psychiczne i fizyczne małoletniego krzywdzonego. Ustalenia są spisywane na karcie interwencji. Dla małoletniego krzywdzącego oraz krzywdzonego sporządza się oddzielne karty interwencji.

§ 7

  1. Jeżeli osobą podejrzewaną o krzywdzenie jest małoletni w wieku od 13 do 17 lat, a jego zachowanie stanowi czyn karalny/przestępstwo, należy ponadto poinformować właściwy miejscowo sąd rodzinny lub policję poprzez pisemne zawiadomienie.

  2. Jeżeli osobą podejrzewaną o krzywdzenie jest małoletni powyżej lat 17, a jego zachowanie stanowi czyn karalny/przestępstwo, wówczas należy poinformować właściwą miejscowo jednostkę policji lub prokuratury poprzez pisemne zawiadomienie.

  3. W trakcie rozmów należy upewnić się, że małoletni podejrzewany o krzywdzenie innego małoletniego sam nie jest krzywdzony przez opiekunów, innych dorosłych bądź innych małoletnich. W przypadku potwierdzenia takiej okoliczności należy podjąć interwencję także w stosunku do tego małoletniego.

  4. Wszystkie osoby, które w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych powzięły informację o krzywdzeniu małoletniego lub informacje z tym związane, są zobowiązane do zachowania tych informacji w tajemnicy, wyłączając informacje przekazywane uprawnionym pracownikom Spółki i uprawnionym instytucjom w ramach działań interwencyjnych.

  5. Dokumentację dotyczącą interwencji przechowuje się w sposób zapewniający poufność, przez okres nie dłuższy niż jest to wymagane lub zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Pracownikowi nie wolno umożliwiać przedstawicielom mediów utrwalania wizerunku małoletniego (tj. filmowanie, fotografowanie) na terenie Spółki bez pisemnej zgody opiekuna małoletniego.

ZASADY OCHRONY WIZERUNKU MAŁOLETNIEGO

§ 8

  1. Pracownicy zapewniają ochronę wizerunku małoletniego.

  2. Pracownik przed utrwaleniem wizerunku małoletniego musi uzyskać zgodę opiekuna małoletniego.

  3. Niedozwolone jest podanie przedstawicielowi mediów danych kontaktowych opiekuna małoletniego bez wiedzy i zgody tego opiekuna.

  4. Nie jest wymagana zgoda opiekuna na utrwalanie wizerunku małoletniego, jeżeli wizerunek małoletniego stanowi jedynie szczegół całości, takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza.

§ 9

  1. Upublicznienie przez Pracownika wizerunku małoletniego utrwalonego w jakiejkolwiek formie (tj. fotografia, nagranie audio-wideo) wymaga pisemnej zgody opiekuna.

  2. Przed utrwaleniem wizerunku należy małoletniego oraz opiekuna poinformować o tym, gdzie będzie umieszczony zarejestrowany wizerunek i w jakim kontekście będzie wykorzystywany.

ZASADY AKTUALIZACJI STANDARDÓW OCHRONY MAŁOLETNICH

§ 10

  1. Standardy podlegają cyklicznej kontroli, ocenie i aktualizacji dokonywanej przez Zarząd Spółki przy udziale kompetentnych osób, w tym radcy prawnego, osób mających wiedzę o krzywdzeniu dziecka oraz innych osób dobranych wg uznania Zarządu, w celu dostosowanie Standardów do aktualnych potrzeb i zgodności z obowiązującymi przepisami.

  2. Uaktualnienie podejmuje się nie rzadziej niż raz na dwa lata.

ZASADY KORZYSTANIA Z URZĄDZEŃ ELEKTRONICZNYCH Z DOSTĘPEM DO INTERNETU

§ 11

  1. W trakcie zajęć korzystanie z urządzeń elektronicznych, w tym z dostępem do internetu, jest minimalizowane ze względu na charakter zajęć.

  2. Infrastruktura sieciowa na terenie Spółki umożliwia dostęp do sieci internet Pracownikowi i małoletnim.

ZASADY UDOSTĘPNIANIA RODZICOM I MAŁOLETNIM STANDARDÓW

§ 12

  1. Standardy są dokumentem Spółki ogólnodostępnym dla pracowników Spółki, uczestników zajęć, małoletnich oraz ich opiekunów.

  2. Standardy opublikowane są jest na stronie internetowej Spółki. Pracownik Spółki daje opiekunowi do podpisania oświadczenie, że zapoznał się ze Standardami.

3. Standardy wchodzą w życie z dniem ich ogłoszenia. Ogłoszenie następuje w sposób dostępny dla Pracowników, uczestników zajęć, małoletnich i ich opiekunów, w szczególności poprzez zamieszczenie na stronie internetowej.

Załącznik nr 1

KARTA INTERWENCJI

1. Imię i nazwisko dziecka

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2. Przyczyna interwencji (forma krzywdzenia)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3. Osoba zawiadamiająca o podejrzeniu krzywdzenia

……………………………………………………………… data …………………………………………..

4. Opis działań podjętych przez ………………………….. lub innego pracownika.

Data

Działanie

5. Spotkania z opiekunami dziecka.

Data Działanie

6. Forma podjętej interwencji:

a) Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

b) Wniosek o wgląd w sytuację dziecka.

c) Inny rodzaj interwencji

……………………………………………………………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………… ……………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………………

7. Dane dotyczące interwencji (nazwa organu, do którego zgłoszono interwencje, data)

………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………

8. Wyniki interwencji: działania organów wymiaru sprawiedliwości, jeśli placówka je uzyskała, działania placówki, działania rodziców.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………..……………………

…………………………………………………………………

Podpis pracownika

Załącznik nr 2

Notatka ze zdarzenia

Imię nazwisko dziecka, klasa ……………………………………………………………………………………………..

Opis sytuacji, zdarzenia:

…………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………

…………………………………………………………………………….

Podpis